Marknadsföring - modeller och principer 3:e upplagan

Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.

Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH.

I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs.

Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.
Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktum att många av de exempel som behandlas inte är kända i Sverige. Studenter får därför sällan några naturliga associationer till det som förklaras. Ambitionen har därför varit att åstadkomma en bok med så många exempel som möjligt från små och medelstora svenska företag.

UR INNEHÅLLET:
• Marknadsplanering
• Segmentering
• Varumärken
• Kommunikation
• Marknadsrätt
• Ekonomi
• Nya medier

FÖRFATTARE: Carl Gezelius och Per Wildenstam, med lång erfarenhet av undervisning i marknadsföring. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH.

AVSEDD FÖR: Introducerande kurser i marknadsföring på universitet och högskolor. Boken kan även användas på Yh-utbildningar, av utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning.

Marknadsföring - modeller och principer 3:e upplagan
Marknadsföring - modeller och principer 3:e upplagan
ISBN: 52334072 Pris: 391kr
+ -
Köp

Agenda Företagsekonomi - Ny, fräsch och komplett!

Läs mer

Nyhetsbrev

Vill du ta del av våra nyheter och läromedelsutskick för gymnasie & vuxenutbildning?

Läs mer

Kontakta oss

Order och beställning
08-587 642 10


Läromedelsinformation
Ludvig Engellau, marknadsförare
ludvig.engellau@
sanomautbildning.se

08-587 642 15

Ludvig Engellau