Marknadsföring av lyx och premium

En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter. Den passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring och är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx.

Boken svarar på frågor som:
•Vad är lyx?
•Vem målgruppen för lyx?
•Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?
•Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?
•Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?

I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.

Ur innehållet
Kap. 1 Vad är lyx?
Kap. 2 Den relativa sidan av lyx
Kap. 3 Lyx på internet
Kap. 4 Lyx och prissättning
Kap. 5 Utvidgningar av lyxvarumärken (affärsutvecklingsstrategi baserad på forskning och erfarenhet)
Kap. 6 Lyxmarknadsföring i framtiden

Författare
Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH.

Avsedd för
Fördjupningskurser i marknadsföring på universitet och högskolor.

Marknadsföring av lyx och premium
Marknadsföring av lyx och premium
ISBN: 52349588 Pris: 239kr
+ -
Köp

Goodwill Företagsekonomi 1 Ny upplaga!

Goodwill Företagsekonomi 1 har omarbetats och reviderats för att ännu bättre passa gymnasieskolans kurs i företagsekonomi.

Läs mer

Nyhetsbrev

Vill du ta del av våra nyheter och läromedelsutskick för gymnasie & vuxenutbildning?

Läs mer

Kontakta oss

Order och beställning
08-587 642 10
kundtjanst@sanomautbildning.se