Medierna och etiken

Recension

Publicerad i BTJ-häftet nr 18, 2017.

Lektör Annika Panas

Framför allt guidas läsarna igenom dagens, och gårdagens, svenska press- och medieetik. Publicister och forskare ger sin syn på medieetikens roll och framtid. Nya fenomen lyfts fram och problematiseras, såsom native advertising. Frågeställningarna är aktuella och intressanta. Vilka är utmaningarna i det digitala landskapet? Boken kräver inga förkunskaper och är ett utmärkt komplement i undervisning. Kapitlen avslutas med relevanta diskussionsfrågor och korta intervjuer med personer i branschen.

Medierna och etiken
Medierna och etiken
ISBN: 52339398 Pris: 198kr
+ -
Köp

Pressmeddelanden

Vet du hur EU:s nya dataskyddsförordning kommer påverka ditt arbete? Dataskyddsförordningen, eller GDPR som den ofta kallas, gäller i Sverige fr o m 25 maj 2018 och har förenats med kännbara sanktioner.

- Här hittar du våra senaste pressmeddelanden.

Läs mer

Nyhetsbrev

Vill du ta del av våra nyheter och läromedelsutskick för högskola, universitet och eftergymnasiala utbildningar?

Läs mer

Katalog Universitet Högskola

Här kan du bläddra i och ladda ner vår högskolekatalog

Klicka här för att bläddra

Klicka här för att ladda ner

Lärarexemplar

Beställ ditt eget lärarexemplar.

Läs mer