Goodwill Entreprenörskap, upplaga 2

Författare
Agneta Waldén
Ämne
Företagsekonomi, Entreprenörskap
Målgrupp
Gymnasial/Vuxen
Produktinformation
Häftad, Upplaga 2, 96 sidor
Utgivningsdatum
2021-03-22
Tillgänglighet
Tillgänglig
ISBN
9789152361962
Länk till serie:
Länk till blädderprov:

Den här produkten är inte tillgänglig för köp av dig som är privatkund

Beskrivning

Det här läromedlet är i enlighet med Gy11 men kan även användas för kurser enligt Gy25. Notera att i den nya ämnesplanen för Gy25 betonas hållbart entreprenörskap och hållbar marknadsföring mer än i kursplanen för Gy11.

Goodwill Entreprenörskap är ett modernt läromedel som lär eleven, förutom teori, hur viktigt det är att känna passion för det hen gör. I samarbete med andra tränas eleven i att se att alla är unika individer med olika talanger – och att alla behövs för att nå uppsatta mål. Läromedlet består av 21 kapitel som är fördelade på blocken Introduktion – Planera − Genomföra – Utvärdera. Samtliga kapitel avslutas med "JOBBA och LOGGA". Där finns uppgifter som medför att eleven guidas genom projektprocessen. Kursen är programgemensam för handel- och administration-, hantverks-, hotell- och restaurang- samt naturbruksprogrammen. Boken finns även i en onlineversion där eleven kan få texten uppläst med författarens röst. Boken är anpassad för att fungera såväl i dator, som läsplatta eller mobiltelefon. Dessutom finns möjlighet att blanda annat zooma in och ut samt göra anteckningar i en anteckningsfunktion. På sanomautbildning.se finns uppdaterade PowerPoint-presentationer till samtliga kapitel i boken. Dessa går att ladda ned. Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetet med reklam och marknadsföring i många år.

Nedladdningsbart material

Goodwill Entreprenörskap Powerpoint-presentationer:

Kapitel 1

Förverkliga dina idéer

Kapitel 2

Entreprenörer

Kapitel 3

Loggboken

Kapitel 4

Projektet

Kapitel 5

Samarbete

Kapitel 6

Idéer

Kapitel 7

Immaterialrätt

Kapitel 8

Vilka är med i projektet

Kapitel 9

Mötesteknik och dokumentation

Kapitel 10

Förstudien

Kapitel 11

Projektplanen och den viktiga budgeten

Kapitel 12

Att lösa problemen

Kapitel 13

Gruppprocessen

Kapitel 14

Att leda en grupp

Kaptiel 15

Pengarna i projektet

Kapitel 16

Marknadsföring kort och gott

Kapitel 17

Marknadsföringskanaler

Kapitel 18

Marknadsföringens lagar

Kapitel 19

Reklam och pressmeddelande

Kapitel 20

Projektrapporten

Kapitel 21

Den muntliga presentationen

Författare

Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetat med reklam och marknadsföring i mång år.

”Jag ville göra ett läromedel anpassat till elever med läs- och skrivsvårigheter och till elevernas käraste ägodel mobiltelefonen. Att göra boken endast i en digital utgåva kändes också bra ur miljösynpunkt.”

Utvärderingsexemplar

Utvärderingsexemplar Goodwill-serien

Du kan beställa utvärderingsexemplar av Goodwill-serien, Goodwill Marknadsföring och Goodwill Entreprenörskap. Böckerna kan användas fristående.

Beställ ditt utvärderingsexemplar här!

Fyll i formuläret så skickar vi ut materialet till dig så fort vi kan.
Vänligen kontakta kundtjanst@sanomautbildning.se vid eventuella frågor.

Produkter i serien

Produkter tillgängliga för köp av privatpersoner

Vårt nyhetsbrev

I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.

Detta vill jag inte missa!
Illustration