Goodwill Entreprenörskap, upplaga 2
- Författare
- Agneta Waldén
- Ämne
- Företagsekonomi, Entreprenörskap
- Målgrupp
- Gymnasial/Vuxen
- Produktinformation
- Häftad, Upplaga 2, 96 sidor
- Utgivningsdatum
- 2021-03-22
- Tillgänglighet
- Tillgänglig
- ISBN
- 9789152361962
Den här produkten är inte tillgänglig för köp av dig som är privatkund
Beskrivning
Det här läromedlet är i enlighet med Gy11 men kan även användas för kurser enligt Gy25. Notera att i den nya ämnesplanen för Gy25 betonas hållbart entreprenörskap och hållbar marknadsföring mer än i kursplanen för Gy11.
Goodwill Entreprenörskap är ett modernt läromedel som lär eleven, förutom teori, hur viktigt det är att känna passion för det hen gör. I samarbete med andra tränas eleven i att se att alla är unika individer med olika talanger – och att alla behövs för att nå uppsatta mål. Läromedlet består av 21 kapitel som är fördelade på blocken Introduktion – Planera − Genomföra – Utvärdera. Samtliga kapitel avslutas med "JOBBA och LOGGA". Där finns uppgifter som medför att eleven guidas genom projektprocessen. Kursen är programgemensam för handel- och administration-, hantverks-, hotell- och restaurang- samt naturbruksprogrammen. Boken finns även i en onlineversion där eleven kan få texten uppläst med författarens röst. Boken är anpassad för att fungera såväl i dator, som läsplatta eller mobiltelefon. Dessutom finns möjlighet att blanda annat zooma in och ut samt göra anteckningar i en anteckningsfunktion. På sanomautbildning.se finns uppdaterade PowerPoint-presentationer till samtliga kapitel i boken. Dessa går att ladda ned. Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetet med reklam och marknadsföring i många år.
Nedladdningsbart material
Goodwill Entreprenörskap Powerpoint-presentationer:
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Kapitel 6
Kapitel 7
Kapitel 8
Kapitel 9
Kapitel 10
Kapitel 11
Projektplanen och den viktiga budgeten
Kapitel 12
Kapitel 13
Kapitel 14
Kaptiel 15
Kapitel 16
Kapitel 17
Kapitel 18
Kapitel 19
Kapitel 20
Kapitel 21
Författare
Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetat med reklam och marknadsföring i mång år.
”Jag ville göra ett läromedel anpassat till elever med läs- och skrivsvårigheter och till elevernas käraste ägodel mobiltelefonen. Att göra boken endast i en digital utgåva kändes också bra ur miljösynpunkt.”
Utvärderingsexemplar
Du kan beställa utvärderingsexemplar av Goodwill-serien, Goodwill Marknadsföring och Goodwill Entreprenörskap. Böckerna kan användas fristående.
Beställ ditt utvärderingsexemplar här!
Fyll i formuläret så skickar vi ut materialet till dig så fort vi kan.
Vänligen kontakta kundtjanst@sanomautbildning.se vid eventuella frågor.
Produkter i serien
Produkter tillgängliga för köp av privatpersoner
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.