Marknadsföring - modeller och principer, upplaga 6
- Författare
- Per Wildenstam, Henrik Uggla
- Ämne
- Företagsekonomi
- Målgrupp
- Vuxenutbildning, Högskola Universitet
- Produktinformation
- Häftad, Upplaga 6, 496 sidor
- Utgivningsdatum
- 2022-08-15
- Tillgänglighet
- Tillgänglig
- ISBN
- 9789152363690
Den här produkten är inte tillgänglig för köp av dig som är privatkund
Beskrivning
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Boken tar avstamp i aktuell forskning och de senaste trenderna inom marknadsföring, samt innehåller många kreativa och pedagogiska exempel. Boken har en tillhörande övningsbok, Marknadsföring - modeller och principer. Övning, fördjupning och reflektion. Den sjätte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit ytterligare material om hållbarhet och digital marknadsföring.
Nedladdningsbart material
PowerPoint-bilder till Marknadsföring - modeller och principer
PPT_Marknadsföring och modeller och principer_upplaga 6.pptx (PowerPoint-presentation, 120 MB)
Lärarstöd till Casefrågor
Observera att svaren på Casefrågorna i första hand ska ses som diskussionsunderlag snarare än facit med exakta svar.
Svar till frågor Case 1-5.pdf (PDF-dokument, 90 kB)
Svar till frågor Case 6-12.pdf (PDF-dokument, 105 kB)
Svar till frågor Case 13-17.pdf (PDF-dokument, 99 kB)
Produkter i serien
Den här produkten är inte tillgänglig för köp av dig som är privatkund
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.