Serier (16 träffar)
-
Försäljning. Metoder, modeller och säljteknik
Är du nyfiken på och intresserad av affärer? Arbetar du med eller undervisar inom försäljning? Vill du lära dig både klassiska och nya metoder och säljtekniker? Försäljning – metoder, modeller och praktik fungerar som kurslitteratur inom alla former av säljutbildning
-
Koncernredovisning i praktiken, upplaga 9
Boken är uppdaterad utifrån nya K3-regelverket från Bokföringsnämnden
-
Projektledning från grunden, upplaga 2
Projektledning från grunden är en bok för dig som ska leda eller vara med i ditt första projekt
-
IFRS - i teori och praktik, upplaga 7
IFRS – i teori och praktik riktar sig till läsare som har vissa kunskaper i redovisning, men vill fördjupa sig i de frågeställningar som behandlas inom IFRS
-
Företagsekonomi - Från begrepp till beslut
Företagsekonomi - från begrepp till beslut består av en textbok och en tillhörande övningsbok
-
E-handel i praktiken – från strategi till affärsnytta
Introduktionsboken med ett brett perspektiv, som tar upp många olika frågor man behöver förhålla sig till för att säkerställa att man får tillbaka de investeringar som man gör i sin e-butik
-
Extern redovisning, upplaga 6
Extern redovisning tar upp redovisning från såväl ett övergripande teoretiskt perspektiv som ett praktiskt. Boken behandlar allt från redovisningens grunder, sambandet mellan de olika finansiella rapporterna till beräkning av finansiella nyckeltal för interna
-
CSR and sustainable business, upplaga 2
CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected
-
Marknadsföring - modeller och principer, upplaga 6
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden
-
Content marketing
Boken passar för YH-utbildningar, andra grundläggande utbildningar i marknadsföring, eller för dig som har ett kompetensutvecklingsbehov inom modern marknadsföring
-
CSR och hållbart företagande, upplaga 3
CSR OCH HÅLLBART FÖRETAGANDE introducerar många perspektiv på företagens sociala ansvar och hållbart företagande, samt hur de olika perspektiven hänger ihop. Resonemangen knyter an till verkliga exempel och fall.
-
Bokföring - din resa från teori till praktik
Bokföring – din resa från teori till praktik är skriven för dig som behöver lära dig bokföring från grunden och som saknar förkunskaper
-
Influencer marketing i praktiken
Influencer marketing har blivit en mer självklar del av många företags och organisationers marknadsföringsmix. Det handlar om att använda inflytelserika profiler med ett betydande antal följare för att nå ut till en målgrupp på ett trovärdigt sätt – oavsett
-
Företagsekonomi - från begrepp till beslut, upplaga 8
Boken är indelad i fyra block: Företag och samhälle, Marknad och organisation, Styrning och kalkylering samt Redovisning och ekonomisk analys
-
Tillämpad statistik, upplaga 3
Tillämpad statistik – en grundkurs är en komplett kursbok som lämpar sig för studier inom alla fält som använder statistiska metoder. Boken är sprungen ur ett välbeprövat föreläsningsmaterial från grundkurser i statistik för civilekonomer, statsvetare och
-
Företagsekonomi för icke-ekonomer, upplaga 4
Faktabok och Uppgiftsbok tillsammans utgör en utmärkt grundkurs i företagsekonomi
Produkter (3 träffar)
-
-
Goodwill Företagsekonomi 2 Lärarstöd (pdf) upplaga 2
-
Goodwill Redovisning 2 Lärarstöd online (lärarlicens)
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.