Serier (18 träffar)
-
Projektledning från grunden, upplaga 2
Projektledning från grunden är en bok för dig som ska leda eller vara med i ditt första projekt. Den är främst tänkt som kurslitteratur på grundläggande kurser i projektledning och projektkunskap inom yrkesutbildningar, men passar också bra för öppna kurser
-
Goodwill Redovisning 2, upplaga 2
Goodwill Redovisning 2 är ett läromedel avsett för gymnasieskolan och Komvux samt grundläggande kurser i redovisning på eftergymnasial nivå. Goodwill Redovisning 2 är ett praktiskt inriktat läromedel som ger kunskap och förståelse om redovisningssystemets
-
Goodwill Företagsekonomi 2
Upplaga 2
Goodwill Företagsekonomi 1 och 2 känns igen på sin tydliga struktur, överskådliga modeller och diagram, en lättillgänglig text och ett aktivt bildspråk
-
Goodwill Entreprenörskap, upplaga 2
Goodwill Entreprenörskap är ett modernt läromedel som lär eleven, förutom teori, hur viktigt det är att känna passion för det hen gör. I samarbete med andra tränas eleven i att se att alla är unika individer med olika talanger – och att alla behövs för att
-
Goodwill Företagsekonomi 1
Upplaga 2
Goodwill Företagsekonomi 1 och 2 känns igen på sin tydliga struktur, överskådliga modeller och diagram, en lättillgänglig text och ett aktivt bildspråk
-
CSR and sustainable business, upplaga 2
CSR AND SUSTAINABLE BUSINESS introduces many perspectives on corporate social responsibility and sustainable business, as well as how the different perspectives are connected. The discussion is based on real examples and cases.
-
Koncernredovisning i praktiken, upplaga 9
Vidare har hänvisningar till BFN AR 2012:1 (K3) och andra aktuella lagar och rekommendationer uppdaterats
-
Företagsekonomi - Från begrepp till beslut
Företagsekonomi - från begrepp till beslut består av en textbok och en tillhörande övningsbok. Den nionde upplagan har uppdaterats med hur ett förändrat förhållningssätt till hållbarhetsfrågor, ökad digitalisering och förändringar i omvärlden påverkar svenska
-
IFRS - i teori och praktik, upplaga 7
IFRS – i teori och praktik riktar sig till läsare som har vissa kunskaper i redovisning, men vill fördjupa sig i de frågeställningar som behandlas inom IFRS. Inom högskolan är boken avsedd för kurser i extern redovisning på avancerad nivå, alternativt för
-
Goodwill Företagsekonomi
Böckerna känns igen på sin tydliga struktur, sina överskådliga modeller och diagram och en lättillgänglig text med ett aktivt bildspråk
-
Försäljning. Metoder, modeller och säljteknik
Är du nyfiken på och intresserad av affärer? Arbetar du med eller undervisar inom försäljning? Vill du lära dig både klassiska och nya metoder och säljtekniker? Försäljning – metoder, modeller och praktik fungerar som kurslitteratur inom alla former av säljutbildning
-
Extern redovisning, upplaga 6
Extern redovisning tar upp redovisning från såväl ett övergripande teoretiskt perspektiv som ett praktiskt. Boken behandlar allt från redovisningens grunder, sambandet mellan de olika finansiella rapporterna till beräkning av finansiella nyckeltal för interna
-
Digital marknadsföring, upplaga 3
Digital marknadsföring varvar aktuell forskning med praktiska exempel hur företag tar den digitala marknadsföringen till en ny nivå. Fokus ligger på mobilitet, sociala medier, co-creation och lojalitetsprogram. Författarnas ambition är att ge en grundläggande
-
Tillämpad statistik, upplaga 3
Tillämpad statistik – en grundkurs är en komplett kursbok som lämpar sig för studier inom alla fält som använder statistiska metoder. Boken är sprungen ur ett välbeprövat föreläsningsmaterial från grundkurser i statistik för civilekonomer, statsvetare och
-
Marknadsföring - modeller och principer, upplaga 6
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring,
-
Goodwill Marknadsföring, upplaga 1
Goodwill Marknadsföring är avsedd för gymnasieskolans kurs med samma namn, men lämpar sig också för andra grundläggande utbildningar i marknadsföring. Med ett aktuellt innehåll och tydliga exempel lyfter boken marknadsföringen in i 20-talet.
-
Företagsekonomi för icke-ekonomer, upplaga 4
Faktabok och Uppgiftsbok tillsammans utgör en utmärkt grundkurs i företagsekonomi. I denna, fjärde upplaga har exempel förnyats, statistiska uppgifter och texter har uppdaterats.
-
CSR och hållbart företagande, upplaga 3
CSR OCH HÅLLBART FÖRETAGANDE introducerar många perspektiv på företagens sociala ansvar och hållbart företagande, samt hur de olika perspektiven hänger ihop. Resonemangen knyter an till verkliga exempel och fall.
Produkter (24 träffar)
-
Projektledning från grunden, upplaga 2
-
Projektledning från grunden onlinebok, upplaga 2
-
Goodwill Företagsekonomi nivå 2 Övningsbok
-
Goodwill Företagsekonomi 2 Faktabok, upplaga 2
-
Goodwill Företagsekonomi 2 Uppgiftsbok, upplaga 2
-
Goodwill Företagsekonomi 2 Elevfacit, upplaga 2
-
Goodwill Entreprenörskap, upplaga 2
-
Goodwill Redovisning 2 Faktabok, upplaga 2
-
Goodwill Företagsekonomi 1 Faktabok upplaga 2
-
Goodwill Redovisning 2 Uppgiftsbok med lösningar, upplaga 2
-
Goodwill Företagsekonomi 2 Lärarstöd (pdf) upplaga 2
-
CSR and sustainable business, upplaga 2
-
-
-
Företagsekonomi - Från begrepp till beslut Textbok upplaga 9
-
-
-
Företagsekonomi för icke-ekonomer Övningsbok, upplaga 4
-
Företagsekonomi för icke-ekonomer Faktabok, upplaga 4
-
-
-
Marknadsföring - modeller och principer, upplaga 6
-
CSR och hållbart företagande, upplaga 3
-
Företagsekonomi för icke-ekonomer (Paket) upplaga 4
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.